شناسه خبر: 17605

اگر تصمیم به لاغر شدن و کاهش وزن گرفته‌اید و از وضعیت فعلی خود راضی نیستید، مطمئن باشید با مصرف این مواد حتی به میزان دلخواه هم چاق نمی‌شوید.

به گزارش گل رامیان، برخی از مواد غذایی به دلیل ترکیب خاص خود می‌توانند نقش یک رژیم غذایی طبیعی را ایفا کنند.

 
کار‌شناسان لیستی از غذاهای کم کالری را به افرادی که خواهان لاغری هستند، توصیه می‌کنند که می‌توانند در طول روز به میزان زیاد بخورند بدون اینکه نگران چاقی باشند.
 
کرفس 
 
این ۷ ماده غذایی را هر چقدر بخورید چاق نمی‌شوید
 
تقریبا ۹۵ درصد از کرفس را آب تشکیل می‌دهد. البته این بدان معنا نیست که کرفس مزایای بهداشتی قابل توجهی ندارد. کرفس حاوی پتاسیم، فولات، فیبر است و ۳۰ درصد از میزان نیاز روزانه به ویتامین کا را برطرف می‌کند. مصرف کرفس در یک وعده ۶ کالری دارد.
 
فلفل دلمه‌ای‌
 
این ۷ ماده غذایی را هر چقدر بخورید چاق نمی‌شوید
 
می‌توانید داخل فلفل دلمه‌ای را خالی کرده و آن را با گوشت بدون چربی پر کنید و به عنوان یک وعده غذایی آن را به مصرف برسانید.
 
کلم پیچ
 
این ۷ ماده غذایی را هر چقدر بخورید چاق نمی‌شوید
 
یک فنجان کلم خام ۳۳ کالری دارد و شامل سه گرم پروتئین و دو و نیم گرم فیبر در هر وعده است. کلم پیچ یکی از معدود غذاهایی است که مانند ماهی اسیدهای چرب امگا ۳ دارد.
 
کلم بروکلی
 
این ۷ ماده غذایی را هر چقدر بخورید چاق نمی‌شوید
 
این سبزی فوق العاده، منبع سولفورافان است و به از بین بردن مواد شیمیایی سرطان زا در بدن کمک می‌کند و یک وعده بخار پز آن تقریبا ۲۰ درصد نیاز روزانه به فیبر را برطرف می‌کند ضمن این که ۳۱ کالری دارد.
 
گل کلم
 
این ۷ ماده غذایی را هر چقدر بخورید چاق نمی‌شوید
 
شامل آنتی اکسیدان‌ها و مواد شیمیایی گیاهی برای مبارزه با بیماری‌های مزمن است و منبع غنی از فولات، فیبر و انواعی از ویتامین های مختلف است همچنین گل کلم در هر وعده ۲۵ کالری دارد.
 
گوجه گیلاسی
 
این ۷ ماده غذایی را هر چقدر بخورید چاق نمی‌شوید
 
بهترین منبع لیکوپن است؛ کاروتینوئیدی که به مبارزه با بیماری‌های مزمن کمک می‌کند. گوجه فرنگی  منبع غنی از فولات، پتاسیم و فیبر نیز محسوب می‌شود. یک عدد گوجه فرنگی متوسط ۲۵ کالری دارد.
 
 
اسفناج
 
این ۷ ماده غذایی را هر چقدر بخورید چاق نمی‌شوید
 
مصرف اسفناج در طول روز به دلیل مقادیر پایین کالری برای افرادی که در نظر دارند مسیر لاغر شدن را پیش بگیرند، توصیه می‌شود.
 
 
 
 
انتهای پیام/

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

جدیدترین اخبار

مقالات