joshبه گزارش نیک صالحی آکنه ، جوش ، زخم و برخی بیماری‌های پوستی می‌توانند جای زشتی در صورت بگزارند. علاوه بر جای زخم در نقاط دیگر بدن ، جای زخم صورت یکی از خجالت آورترین آن‌هاست. البته غیر قابل درمان نیست.

در مقاله زیر سه راه آسان را معرفی کرده‌ایم که می‌توانید زودتر از شر جای زخم‌های جدید و قدیمی خود راحت شوید بدون اینکه عوارض جانبی داشته باشند:

1. استفاده از کرم ضد آفتاب و در صورت امکان پوشاندن جای زخم و جوش

اگر زخم شما جدید بود، مثلاً یک ماه ، بسیار مهم است که از قرار گرفتن در معرض آفتاب اجتناب کنید. اشعه‌های مضر فرابنفش می‌تواند منجر به رنگدانه شدن جوش شود و وضعیت را بدتر کند. بنابراین قبل از این که در روز آفتابی بیرون بروید ، اطمینان حاصل کنید که جای زخم را با ضد آفتاب مرغوب بپوشانید.

2. ماساژ روزانه

جای زخم و جوش را روزانه ماساژ دهید تا بهبود سریع‌تر و موثر تری حاصل شود. علاوه براین ماساژ جای زخم و جوش از ایجاد و تولید بافت زخم جدید جلوگیری کرده و اغلب به کم کردن جای زخم قدیمی‌تر کمک می‌کند. این روش به عنوان یکی از سریع‌ترین ، راحت‌ترین و مؤثرترین روش‌های خلاصی از جای زخم به خصوص ناشی از جراحی و تصادف در نظر گرفته می‌شود.به گزارش نیک صالحی برای نتیجه بهتر، ماساژ به همراه مرطوب کننده به افزایش گردش خون در ناحیه مورد نظر کمک کرده و باعث افزایش کلاژن شده که به وسیله آن فرآیند ترمیم سریع‌تر می‌شود.

3. استفاده از آب لیمو

برای لایه برداری جای زخم و جوش آب لیمو به عنوان یکی از لایه بردارهای طبیعی مشهور است. در طول تاریخ برای درمان و پاک سازی زخم استفاده می‌شده است. آب لیمو حاوی مقادیر زیادی اسید سیتریک بوده که به لایه برداری موثر پوست کمک می‌کند. در مورد جای زخم ، اسید مرکبات به از بین بردن لایه‌های بالایی پوست آسیب دیده کمک می‌کند و راه را برای ایجاد پوستی سالم و جدید هموار می‌کند. علاوه براین آب لیمو به نرم کردن بافت‌های سخت که جای زخم و جوش را شکل داده‌اند می‌کند و در نتیجه پاک سازی آن را تسهیل می‌کند. هر روز آب لیمو را در محل مورد نظر مالش دهید. همچنین علاوه بر از بین بردن جای زخم به روشن‌تر و سالم‌تر شدن پوست شما کمک خواهد کرد.

negahچهره‌خوانی هنری کهن است که در سراسر جهان شناخته شده و اولین چیزی که در یک چهره توجه شما را جلب می‌کند تقارن نداشتن صورت‌هاست. اجزای مختلف چهره‌ نمایانگر شخصیت فردی و اجتماعی شماست.

256f1d28767893094218dbbe12498f63 L میتوان فضل و معرفت انسان را از اندازه گرایش و عشق او به کتاب و کتابخوانی میزان کرد و میتوان از این محک گوهر آدمیان عیار گرفت.  

chaiiبا سبک زندگی سالم، زندگی سالم، طولانی و بدون هر گونه بیماری خواهید داشت.


برای عملکرد صحیح بدن،‌ سالم خوردن دارای اهمیتی اساسی است. طبیعت به ما گزینه‌های متنوعی از غذاهای سبز را هدیه داده که دارای نیروی شفابخش فوق‌العاده هستند که با مصرف آن‌ها بدن ما در برابر بسیاری از بیماری‌ها مصون خواهد ماند.

در اینجا به 5 مورد از این موادغذایی اشاره می‌کنیم:

1- کیوی

سرشار از فیبر رژیمی است و انتخاب بسیار سالمی برای مبتلایان به دیابت محسوب می‌شود چرا که به تنظیم سطح قند خون در بدن کمک خوبی می‌کند. مصرف کیوی برای پیشگیری از سرفه نیز توصیه می‌شود. کیوی یکی از بهترین منابع ویتامین C و K شناخته شده است. مصرف کیوی همچنین از بروز آسم و سرطان روده پیشگیری می‌کند. این میوه کوچک، شیرین و خوش عطر محافظ خوبی برای چشم‌‌ها نیز محسوب می‌شود.


2- کلم بروکلی

کلم بروکلی دارای نیروی فوق‌العاده برای مبارزه با سرطان و نقایص هنگام تولد است. مصرف این ماده غذایی نه تنها موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود بلکه به ساخت استخوان‌ها نیز کمک خوبی می‌کند. کلم بروکلی سرشار از انواع ویتامین‌ها (E, A, C, K, B6) ، پتاسیم،‌منگنز، آهن و کلسیم بوده و از پیشرفت تومورهای سرطانی نیز پیشگیری می‌کند. پس بهتر است مصرف این سبزی شفابخش را در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید.


3- گیلاس

گیلاس میوه فوق‌العاده‌ای بوده که سرشار از فیبر و ویتامین C است. این میوه همچنین سرشار از فیتو نوترینت‌ها بوده و بدون چربی و سدیم است.

طبق تحقیقات اخیر دانشمندان، ملاتونین موجود در گیلاس از پیری زودرس پیشگیری کرده و از زوال حافظه نیز پیشگیری می‌کند.

گیلاس سرشار از آنتی‌اکسیدان بوده و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاسته و درد مفاصل در بیماران مبتلا به آرترور و نقرس را نیز کاهش می‌دهد. سعی کنید مصرف این میوه را در برنامه غذایی خود بگنجانید.


4- هویج

هویج از جمله سبزی‌جات ریشه‌ای است که ترد بوده و دارای طعمی شیرین است. این سبزی در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش مهمی را بر عهده دارد.

یک پیمانه هویج رنده شده حاوی 52 کالری، چربی بسیار کم و فاقد کلسترول است.

هویج دارای ترکیبات آنتی‌اکسیدانی بوده و دارای نیروی فوق‌العاده‌ای برای تخریب سلول‌های سرطانی در انسان است. این سبزی منبع خوبی ازاسید پانتوتنیک، منگنز، بتاکاروتن، فیبر رژیمی ، ویتامین‌های ( B6, K, C) و مس بوده و کمک خوبی برای رشد محسوب می‌شود.

مضاف بر این که مصرف هویج منجر به مقابله با برخی از سرطان‌ها از جمله سرطان ریه، پوست و حفره دهان نیز می‌شود.


5- اسفناج

برگ‌های سبز و پرطراوت اسفناج منبع خوبی از انواع ویتامین‌ها (A, C, E, K, B6) ، منگنز، کلسیم، سلنیم، ریبوفلاوین، آهن، نیاسین و روی محسوب می‌شوند.

این سبزی نه تنها دارای نیروی فوق‌العاده‌ای برای مقابله با سرطان پوست و سینه بوده، بلکه حاوی مقادیر فراوانی اسیدهای چرب امگا3 نیز است.

محققان منچستر طی تحقیقات اخیر خود دریافته‌اند که مصرف اسفناج می‌تواند روند انحطاط طبیعی را کند‌تر کند. این ماده غذایی فاقد کلسترول بوده از این رو بسیاری از متخصصان رژیم، مصرف آن را برای کاهش وزن توصیه می‌کنند.

 

جدیدترین اخبار

مقالات